05:19 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حذف ارز

کنترل دستوری بر صنایع مختلف با اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی
ارز ۴۲۰۰ تومانی نوعی رانت است که هدف از اختصاص آن به برخی از صنایع ایجاد کنترل بر آنها بود و تاثیر متفاوتی را در صنایع دریافت کننده این ارز ایجاد کرد.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ گامی موثر در نابودی فساد
تاکنون استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ اثر مثبتی بر عملکرد شرکت‌ها نداشته است و به نظر می‌رسد با حذف آن قدم مثبتی برای نابودی رانت و فساد برداشته می‌شود.
ردپای "کی بی سی" در واردات واکسن
رئیس سندیکای مواد موثره دارویی گفت: واردات دارو درگذشته تحت کنترل دولت بوده و در بسیاری از کشور‌های پیشرفته هم واردات دارو به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود اما؛ از دهه ۷۰ پای بخش خصوصی به واردات دارو بازشده و بیش از ۳۰۰ شرکت خصوصی، در حوزه واردات دارو فعالیت دارند.
سود دارو در جیب مافیا
یک برآورد غیر رسمی‌ حاکی از آن است که به سبب بحران کرونا و البته سومدیریت شدید در این زمینه، فقط ظرف ۹ ماه گذشته بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان روانه کیف دلالان شده است.
حذف کامل ارز ۴۲۰۰ تومانی از صنعت دارویی کشور، نزدیک می شود
ارز ٤٢٠٠ تومانی برای برخی از صنایع مانند دارویی ها از چند وقت گذشته حذف شده است، این ارز به صورت قلم به قلم در صنایع دارویی در حال حدف شدن است و در حال حاضر منتظر افزایش نرخ ٤٢٠٠ تومانی ارز هستند.
دو نرخی شدن ارز واردات بهانه این صنف!
نماد برتر - دو نرخی شدن ارز واردات نهاده های دامی، فرصتی ایجاد شد تا این صنعت دستخوش سوءاستفاده دلالانی شود که کوچکترین اطلاعی از این صنعت ندارند.
دولت تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ نگرفته است
نماد برتر- درحالی دولت طی هفته جاری لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم خواهد کرد که رئیس کل بانک مرکزی از عدم تغییر ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالاهای اساسی در این اصلاحیه خبر داد.
نشانه عدم حذف دلار۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه با تخصیص ۸ میلیارد دلار
نماد برتر- معاون سازمان برنامه و بودجه ، حدف دلار ۴۲۰۰ تومانی از لایحه بودجه سال آینده را رد کرد و گفت : ۸ میلیارد دلار ارز دولتی برای کالا‌های اساسی کنار گذاشته شد.
ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۰ حذف شد
نماد برتر- سخنگوی ستاد بودجه از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت:‌ برای سال آینده فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز پیش‌بینی شده است.
۹۱ هزار تن برنج ترخیص شد
نماد برتر- بعد از توافقات صورت گرفته در رابطه با تعیین تکلیف برنج‌های دپو شده در گمرک و حواشی که پشت سر گذاشت طی روزهای گذشته ۹۱ هزار تن برنج از بنادر و گمرکات ترخیص شده است.
واردات ۸۷۰۰ تنی دارو و تجهیزات پزشکی
نماد برتر- آن طور که مسئولان گمرک می‌گویند در هفت ماهه اول امسال حدود ۸۷۰۹ تن دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی وارد شده است.
تکذیب یک شایعه : واردات دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه دارد
نماد برتر- شایعه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات دارو از سوی مسئولان تکذیب شد و تامین ارز به روال گذشته ادامه دارد.
انتظار حمایت های یارانه ای و بلاعوض از دولت داشتیم
نماد برتر- رئیس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به اینکه ارائه " کشاورز کارت" ممکن است تا حدودی مشکل کشاورزان را در تامین نهاده های مورد نیازشان حل کند، گفت: انتظار داشتیم دولت با حمایت های یارانه ای و بلاعوض از تولید برای تامین امنیت غذایی جامعه اقدام کند تا مجددا به خودکفایی در برخی محصولات و عدم وابستگی برسیم.
«بازارگردانی»، گامی بلند در مسیر رسیدن به «ارزش ذاتی» سهم
نماد برتر- فرهنگ حسینی: «با الزام و اجرای بازارگردانی توسط شورای عالی بورس، نقدشوندگی سهام می تواند به شکلی بهتری انجام شده و عمق بازار افزایش یابد. بازارگردانی تخصصی از موضوعاتی است که در بازارهای توسعه یافته توسط نهادهای مالی و به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌شود؛ این موضوع می‌تواند به رسیدن ارزش سهام شرکت‌ها به ارزش ذاتی در میان مدت کمک شایانی داشته باشد.»
روند مثبت بورس تا پایان سال/ اکنون زمان خرید پلکانی است
نماد برتر- دورنمای بازار سرمایه ایران برای ۶ ماهه دوم سال ۹۹ را می توان با محوریت اثر تورم بر بازار سرمایه، گسیل نقدینگی سرشار به این بازار، اراده حاکمیت در صیانت از بازار سهام و همچنین احتمال ادامه روند افزایشی نرخ ارز، مثبت ارزیابی کرد.